OBĽÚBENÝ TOVAR

Akciová cena 115,00 EUR
Akciová cena 44,00 EUR
Akciová cena 458,00 EUR

DOPLNKOVÝ TOVAR

Akciová cena 14,00 EUR
Akciová cena 5,00 EUR
Akciová cena 10,00 EUR

KONTAKT

Parochňové štúdio
Peter Šenk - REGINA
P.O.BOX 4, 830 02 Bratislava 32
tel: 0905 515 813
fax: 02/44459977
IČO: 36917885, DIČ: 1020147590, ČŽR: 103-15329
OKR.ÚRAD V BRATISLAVE

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 


OBCHOD. PODMIENKY
VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE

 

VÁŽENÝ ZÁKAZNÍK

OBJEDNÁVKU MÁTE MOŽNOSŤ ZADAŤ AJ TELEFONICKY V PRACOVNÝCH DŇOCH 

OD 9,00 DO 16,00 HOD. NA ČÍSLE 0905 515 813 

URÝCHLITE TÝM VYBAVENIE VAŚEJ OBJEDNÁVKY.

 

 

Všeobecné informácie pre e-shop www.najparochna.sk 

TENTO INTERNETOVÝ OBCHOD NEMÁ KAMENNÚ PREDAJŇU A PRACUJE LEN AKO ZÁSIELKOVÝ OBCHOD

 

Všetky parochne a príčesky na tejto stránke majú v názve obsiahnutú aj informáciu o farbe, ktorá je vyobrazená. Upozorňujeme Vás, že všetky parochne a príčesky sú pri fotení vystavené vysokej intenzite osvetlenia a preto je potrebné počítať s tým, že v skutočnosti je farba trochu tmavšia. Obvzlášť je to u melírovaných parochní, kde nie je melír na obrázku tak viditeľný, ako v skutočnosti.

_________________________________________________________________________________

 

Na tejto stránke je možný nákup len vyobrazených produktov a neexistuje tu možnosť výberu iného odtieňa. Pokiaľ preferujete možnosť výberu farebného odtieňu pre parochňu, navštívte stránku www.parochne.sk

Na našej stránke sa nemusíte zaregistrovať a nakupovať môžete ihneď aj bez registrácie. Registrácia je dobrovoľná a záleží od Vášho rozhodnutia. Dodacie lehoty sú vyjadrené v pracovných dňoch a pri objednávke s viacerými položkami je rozhodujúci termín dodania, ktorý zodpovedá položke s najdlhšou dodacou lehotou. ( To znamená, že ak objednáte napríklad parochňu, ktorá má dodaciu lehotu do 2 dní a súčasne objednáte príčesok, ktorý ma dodaciu lehotu do 14 dni, rozhodujúcim termínom pre kompletné vybavenie objednávky je 14-dňová lehota). Upozorňujeme, že dobierku nezasielame do P.O.BOXU. Tovar Vám bude dodaný formou dobierky. 

Všetky objednávky nad sumu 200 EUR môžu podliehať ešte overeniu formou sms notifikácie.

Objednávky nad hodnotu 400 EUR podliehajú preddavkovej platbe vo výške 100% hodnoty objednávky,

 

UPOZORNENIE: 

Všetky parochne a príčesky boli pred fotením upravené kaderníkom a pri fotení boli vystavené vysokému osvetleniu, takže v skutočnosti je zobrazená farba o niečo tmavšia a tvar účesu nemusí zodpovedať nami učesanému tvaru parochne na fotografii. Toto nemôže byť predmetom reklamácie.

 

ČESKÁ REPUBLIKA:

PARUKY Z NAŠÍ NABÍDKY JSOU PEČLIVĚ VYBRANÉ A ODSKOUŠENÉ MODELY Z KOLEKCÍ PŘEDNÍCH SVĚTOVÝCH VÝROBCŮ. Naše nabídka se skládá zhruba z 800 modelů v široké škále barevných variant, nabízíme paruky dámské, pánské i dětské, včetně veškerého doplňkového sortimentu. Máme jedny z nejnižších cen na Slovenském trhu, neboť jsme přímí dovozci a naše zboží není překupováno přes řadu velkoobchodů. Se vzrůstajícím zájmem o nakupování přes internet jsme i my pro Vás připravili nabídku našich produktů, kterou si můžete prohlédnout v klidu domova a v případě Vašeho zájmu, si i objednat výrobek, který nejvíce vyhovuje Vašim představám. Zboží zasiíláme na dobírku a zaplatíte v CZK na Vaší pošte. Minimální objednávka je v limitu 40,00 Eur

 

NÁVODY:

Spolu s tovarom obdržíte návod na používanie výrobku a prípravkov na ošetrovanie a starostlivosť o výrobok. Príslušný návod si však môžete stiahnuť aj priamo zo stránky - nachádza sa na úvodnej strane.

 

VRÁTENIE TOVARU:

V prípade, ak Vám výrobok z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje môžete ho v zákonnej lehote vrátiť. Postup nájdete v Obchodných podmienkach článok 9.

DARČEK K NÁKUPU:

Darček k nákupu nie je nárokovateľná položka a aktuálny je len do minutia zásob, alebo skončenia darčekovej akcie.

 

Tieto všeobecné podmienky sú platné pre E-shop www.najparochna.sk od 1.9.2015

OBCHODNÉ PODMIENKY

Obchodné podmienky predajcu:

Peter Šenk - REGINA, IČO:36917885, DIČ:1020147590, ČŽR: 103-15329, Okresný úrad Bratislava, Tel:02/44455070

 

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho www.najparochna.sk

1.2. Zobrazená kúpna cena za tovar zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.

1.3. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy (objednávka)

2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).

2.2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí so znením všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok ako aj s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva záväznou.  2.3. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky  ( „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. 2.4. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, je akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.

3. Práva a povinnosti zmluvných strán

3.1.Kupujúci je povinný:

- prevziať objednaný tovar, - zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu, - prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní, - v prípade, že si kupujúci objednaný tovar neprevezme bez udania dôvodu, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody. V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení, a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého ako aj opätovného doručenia tovaru. Pri opakovanom neprebratí objednávky budeme prípadnú ďalšiu objednávku realizovať len po zaplatení vopred na účet firmy.

3.2. Predávajúci je povinný:

- dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene, - spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.

- informovať zákazníka o možnosti odstúpenia od Kúpnej zmluvy a poskytnúť všetky informácie súvisiace s odstúpením od zmluvy. (Tieto údaje predajca uvádza v spodnej časti faktúry)

3.3. Nezodpovedáme za:

- oneskorené dodanie tovaru zavinené poštou,

- oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa,

- za poškodenie zásielky zavinené poštou,

- výber tovaru zákazníkom. Ak po prevzatí zásielky zákazník zistí, že tovar už má alebo nezodpovedá jeho predstavám. Takýto tovar nemôžeme považovať za oprávnenú reklamáciu.

4. Dodacie a platobné podmienky

4.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície 2-5 pracovných dní, ak je tovar skladom. Dostupnosť vyjadrená v pracovných dňoch je uvedená pre každý produkt v jeho popise, pod informáciou o cene.

4.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

4.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.

4.4. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).

4.5. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.

4.6. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 10 dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.

4.7. Kupujúci je povinný skontrolovať neporušiteľnosť obalu zásielky hneď po doručení. Ak je obal tovaru mechanicky poškodený, kupujúci je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru pod obalom. V prípade zistenia poškodenia tovaru spíše dopravca s kupujúcim záznam, tzv. škodový protokol. Na základe takto vyhotoveného záznamu predávajúci poskytne odstránenie závady tovaru, zľavu na tovar, alebo v prípade neodstrániteľných závad tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.

4.8. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v bode 4.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.

4.9. Za tovar a služby v internetovom obchode je možné platiť nasledovným spôsobom:

- platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru, alebo  poštovému doručovateľovi, prípadne na priehradke pošty)

4.10. Možnosť dopravy:

Slovenská pošta, Expres kuriér SP.

4.11. Na jeden lekársky poukaz je možné objednať len 1 kus parochne, nakoľko príslušná zdravotná poisťovňa nepreplatí viac, ako príspevok na jednu parochňu.

5. Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb:

5.1. Poplatok za poštovné a balné si určuje zákazník pri vytváraní svojej objednávky. Vyberá si  s ponúkaných možností na našej stránke a podľa vlastného výberu. Najnižší základný poplatok za poštovné a balné účtujeme 4,00 €. 

V prípade doručenia Slovenskou poštou (zásielka 1 triedy), je tovar doručený do 2 pracovných dní od expedície z nášho skladu. V prípade doručenia Poštovým kuriérom SP je tovar doručený do 24 hodín od podania na poštovú prepravu.

Krehký tovar, ako sú polystyrénové hlavy, pánske a dámske hlavy (figuríny) a kozmetiku ako sú šampóny, kondicionéry, laky a balzamy, doručujeme výhradne len expres poštovým kuriérom za poplatok 7,00 Eur, aj keď je hodnota objednávky nižšia ako 100 Eur !  V prípade nesprávneho vzznačenia poplatku za doručenie je predajca oprávnený poplatok opraviť podľa týchto obchodných podmienok.

 

Možnosti platby za doručenie Poplatok v Eur
Dobierka Slovenská pošta do 100 Eur 4,00
Dobierka Slovenská pošta od 101 do 150 Eur 5,00
Dobierka Slovenská pošta do 151 do 199 Eur 6,00
Dobierka Slovenská pošta od 200 Eur  ZDARMA (Len pre listové zásielky zásielky do 500 gr.Nad 500 gr. bude účtované dodanie kuriérom za 7,00 EUR)) 0,00 len do 500 gramov
Dobierka Poštový kuriér SP od 1,00 do 400 Eur 7,00
Dobierka Poštový kuriér SP nad 401 Eur ZDARMA 0,00
Dobierka do zahraničia do 100 Eur (len ČR,Maďarsko a Chorvátsko) 10,00
Dobierka do zahraničia nad 101 Eur (len ČR,Maďarsko a Chorvátsko) 15,00
Doručenie do zahraničia v rámci EÚ do 100 Eur (delivery intro-EU) 10,00
Doručenie do zahraničia v rámci EÚ od 101 do 200 Eur (delivery intro-EU) 15,00
Doručenie do zahraničia v rámci EÚ nad 201 Eur (delivery intro-EU) 20,00
Doručenie do zahraničia mimo EÚ (delivery outside the area EU)                                  30,00

 

5.2. Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní kuriérovi) sa dobierkový poplatok zvlášť už neúčtuje, nakoľko je zaúčtovaný do celkovej ceny.

5.3. Poštovné a balné podľa cenníka je platné len pre doručenie v rámci SR, pre iné štáty sa stanovuje po vzájomnom odsúhlasení so zákazníkom.

6. Kúpna cena

6.1. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné a neobsahujú DPH, nakoľko predajca nie je platiteľom DPH.

6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") formou hotovostnej platby v sídle predávajúceho, dobierkou prostredníctvom kuriéra.

6.3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, alebo zmeny cien od dodávateľov alebo výrobcov tovaru. Predávajúci je viazaný cenou v momente vystavenia objednávky.

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

8. Storno objednávky.

8.1. Stornovať objednaný tovar má zákazník právo do 24 hodín od vytvorenia objednávky bez storno poplatku na tovar, ktorý je vyrábaný špeciálne pre jediného spotrebiteľa alebo podľa jeho požiadaviek. Stornovanie už vyexpedovanej objednávky je možné, avšak za poplatok vo výške dopravných nákladov uvedených v objednávke. Storno objednávky nám zašlite na adresu parochne@parochne.sk kde uveďte všetky detaily objednávky, ktorú chcete zrušiť

9. Odstúpenie od zmluvy.

9.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim, ak takáto záloha bola zaplatená.

9.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

9. 3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

9. 4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa - tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, - dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, - na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.

9.5. Kupujúci - spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.  

9.6  Oznámenie o rozhodnutí pristúpiť k Odstúpeniu od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou a to spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že dôjde ku odstúpeniu od zmluvy a následne prostredníctvom Formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza v spodnej časti stránky v sekcii "Návody a formuláre". Kupujúci má možnosť formulár priamo vyplniť a vytlačiť. Kupujúci zároveň obdrží Formulár na odstúpenie od zmluvy v potvrdzujúcom maily o prijatí objednávky a taktiež spolu s tovarom na rube faktúry, alebo dodacieho listu.

Vyplnený Formulár na odstúpenie od zmluvy spolu s originálom faktúry kupujúci priloží k vrátenému tovaru.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

9.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

9.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.

9.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

9.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.

9.11. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

9.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

9.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

9.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

9.15. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý vrátil poškodený alebo neúplný, môžu sa zmluvné strany dohodnúť na primeranej náhrade, prípadne môže predajca uplatniť svoj nárok súdnou cestou.

- pokiaľ kupujúci poruší ochrannú plombu, ktorá nebráni v riadnom a bezproblémovom odskúšaní výrobku a bol na túto skutočnosť v zmysle §3 odst. 1, písm. k)  Zákona o ochrane spotrebiteľa  upozornený ešte pred odoslaním objednávky, predajca nie je povinný produkt prijať späť a uhradiť kupujúcemu zaplatenú čiastku.

9.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  • predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.

9.17. Ustanovenia čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.

10. Záverečné ustanovenia.

10.1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim. 

10.2. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

10.3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

10.4 Alternatívny spôsob riešenia sporov

  1. Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám  zašlite na našu emailovú adresu: parochne@parochne.sk  
  2. Ak  Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu,  prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona  č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
  3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva  a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  4. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 je tu: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  5. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk
  6. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:
  • ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;
  • ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.
  1. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
  2. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

 

 

Vymedenie niektorých pojmov:

ZHOTOVENIE PODĽA OSOBITNEJ POŽIADAVKY SPOTREBITEĽA:

Ide o také druhy tovaru, ako sú parochne, príčesky a predlžovania vlasov vyrobených z pravých vlasov, ktoré sa až po prijatí objednávky tónujú do požadovanej farby podľa výberu spotrebiteľa na konkrétny farebný odtieň, alebo sa vyhotovujú na základe inej konkrétnej špecifickej požiadavky spotrebiteľa. 

Tento tovar je zhotovovaný podľa osobitnej požiadavky spotrebiteľa a nie je ho možné vrátiť podľa Zákona  o ochrane spotrebiteľa č. 102/2014 Z.z. §7. odst.6., písm.c).

 

OCHRANNÁ PLOMBA:

V súlade s ustanovením §3 odst.1, písm.k) Zákona o ochrane spotrebiteľa Vás informujeme, že všetky parochne sú zabezpečené tzv. Ochrannou plombou, ktorá nebráni v riadnom odskúšaní parochne. Plombu odstráňte z parochne až vtedy, keď sa presvedčíte a rozhodnete, že Vám parochňa vyhovuje a že si ju necháte. Odstránením plomby totižto stratíte nárok na vrátenie parochne. Toto opatrenie je ochranou nášho obchodu pred špekulatívnymi, nekalými praktikami a úmyslami zo strany spotrebiteľa, ako je využitie parochne len na konkrétny jednorázový účel atď.

ORGÁN DOZORU:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI),

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj,

Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27,

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa

Tel č.: 02/ 58272 172-3, fax č.: 02/ 58272 170

 

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Ochrana osobných údajov a registrácia informačného systému.

==================================================================================

Podľa § 11 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa č.122/2013 Z.z. dávam týmto svoj výslovný súhlas so spracovaním, správou a uchovávaním svojich osobných údajov.

==================================================================================

Informačný systém nášho internetového obchodu Najparochna.sk je zaregistrovaný na Úrade na ochranu osobných údajov SR pod registračným číslom: 201413566

Plne rešpektujeme súkromie všetkých zákazníkov, avšak pre vybavenie každej objednávky sú potrebné niektoré osobné údaje, ktoré budú použité výlučne len na účely komunikácie so zákazníkom a následné spracovanie a vybavenie objednávky.

V prípade, ak si neželáte, aby boli Vaše osobné údaje uložené v našej databáze, uveďte do poznámky v objednávke, že žiadate o ich vymazanie po vybavení objednávky.

Prevádzkovateľ internetového obchodu: Parochňové štúdio Peter Šenk – REGINA týmto vyhlasuje, že s osobnými údajmi svojich zákazníkov, získanými registráciou, alebo zadaním objednávky, nakladá v zmysle Zákona č.122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov.

Z uvedeného zákona plynie i povinnosť neposkytovať získané osobné údaje zákazníkov tretím stranám. Výnimkou je len poskytnutie nevyhnutných údajov externému dopravcovi, za účelom doručenia zásielky.

Podľa § 20 ods. 3 uvedeného zákona sa prevádzkovateľ internetového obchodu zaväzuje, že na výslovné prianie zákazníka, vymaže jeho osobné údaje ihneď po vybavení objednávky z databázy internetového obchodu.

Prevádzkovateľ internetového obchodu si vyhradzuje právo odstúpiť od záruky bezpečného zaobchádzania s osobnými údajmi zákazníkov v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (hackerom). V takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.

Akékoľvek osobné údaje sú dôverné a nebudú inak zverejnené ani poskytnuté tretej osobe, s výnimkou prepravcu, podľa zadaného mena a adresy. Vyplnením objednávkového alebo registračného formulára dávate súhlas na zhromažďovanie a archivovanie Vašich objednávok. Predávajúceho môžete písomne požiadať, aby Vaše osobné údaje vymazal zo svojej databázy.

Potvrdením objednávky v eshope IS, vy ako dotknutá osoba (zákazník) súhlasíte so spracovaním vašich osobných údajov poskytnutých v potvrdenej objednávke podľa zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a potvrdzujete, že ste si prečítali obchodné podmienky, porozumeli ste im a ste kvalifikovaná urobiť rozhodnutie o poskytnutí osobných údajov prevádzkovateľovi IS eshopu.

V súlade so zákonom č. 22/2004 o elektronickom obchode a s § 10 ods. 3 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov ste povinný poskytnúť svoje osobné údaje v rozsahu uvedenom v Registračnom formulári na webovom sídle. V súlade s § 10 ods. 3 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov je  prevádzkovateľ eshopu, oprávnená spracúvať osobné údaje uvedené v Registračnom formulári ako aj údaje o nákupoch registrovaných užívateľov počas celého obdobia registrácie v e-shope na účely spracúvania, ktoré sú popísané nižšie.

V prípade, že budete mať záujem o zrušenie registrácie v e-shope, stačí ak svoje rozhodnutie písomne oznámie e mailom.

Osobné údaje možno spracúvať len spôsobom ustanoveným zákonom o ochrane osobných údajov a v jeho medziach tak, aby nedošlo k porušeniu základných práv a slobôd dotknutých osôb (zákazníkov), najmä k porušeniu ich práva na zachovanie ľudskej dôstojnosti alebo k iným neoprávneným zásahom do ich práva na ochranu súkromia. Prevádzkovateľ sa zaručuje spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a konať spôsobom, ktorý neodporuje zákonu.

Účel spracúvania:

- registrácia užívateľov, vedenie databázy registrovaných užívateľov,
- spracovania objednávok, informovania užívateľov o stave objednávok a vedenia účtovných a iných dokladov spojených s vybavením objednávky,
- vystavedie daňového dokladu, faktúry a dodacieho listu v IS účtovnej agende prevádzkovateľa,
- komunikácia s dotknutou osobou (zákazníkom) telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty v súvislosti s vybavením objednávky a doručením tovaru, prípadne s riešením reklamácie
- poskytnutie osobných údajov sprostredkovateľovi výlučne pre účely identifikácie dotknutých osôb (zákazníkov) pred odovzdaním tovaru sprostredkovateľom prostredníctvom telefonického kontaktu a následné doručenie tovaru
- vedenie používateľských účtov, ktoré obsahujú osobné údaje, ktoré môže dotknutá osoba (zákazník) aktualizovať alebo písomnou žiadosťou požiadať prevádzkovateľa o aktualizáciu osobných údajov, prípadne o likvidáciu osobných údajov v prípade, že účel spracúvania sa skončil, došlo k porušeniu zákona alebo ak je predmetom činnosti prevádzkovateľa priamy marketing. Prevádzkovateľ je povinný písomne vybaviť žiadosť dotknutej osoby najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti
- evidencia a uchovávanie osobných údajov pre účely prípadných reklamácií

Prevádzkovateľ sa zaručuje zabezpečiť identifikáciu dotknutých osôb počas doby nie dlhšej, ako je nevyhnutné na dosiahnutie účelov spracúvania a zlikvidovať tie osobné údaje, ktorých účel spracúvania sa skončil.

Zoznam osobných údajov: meno a priezvisko, fakturačná adresa, adresa pre doručenie tovaru, telefónny kontakt, email, prípadne titul dotknutej osoby (zákazníka)

Zakliknutím políčka „Súhlasím so zasielaním noviniek“ v Registračnom formulári a v súlade s § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov udeľujete spoločnosti svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov uvedených v Registračnom formulári ako aj údajov o Vašich nákupoch počas celej doby platnosti súhlasu na účely zasielania ponúk tovaru a služieb a informácií o rôznych akciách poštou, emailom alebo SMS správou.

Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať, stačí ak svoje rozhodnutie písomne oznámite na adresu prípadne emailom.

Po ukončení platnosti súhlasu, po odvolaní súhlasu a po ukončení účelu spracovania budú vaše osobné údaje bezodkladne zlikvidované.

Poskytnuté osobné údaje musia byť pravdivé a aktuálne. V prípade zmeny poskytnutých osobných údajov ste povinný spoločnosť informovať o ich zmene.

Prevádzkovateľ je povinný chrániť spracúvané osobné údaje pred ich poškodením, zničením, stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a sprístupnením, poskytnutím alebo zverejnením ako aj pred akýmikoľvek inými neprípustnými spôsobmi spracúvania. Prevádzkovateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, ktoré spracúva. Prevádzkovateľ je povinný získavať osobné údaje výlučne na vymedzený alebo ustanovený účel a je neprípustné získavať osobné údaje pod zámienkou iného účelu spracúvania alebo inej činnosti. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť, aby sa spracúvali len také osobné údaje, ktoré svojím rozsahom a obsahom zodpovedajú účelu ich spracúvania a sú nevyhnutné na jeho dosiahnutie.

Beriete na vedomie, že osobné údaje uvedené v Registračnom formulári budú poskytované sprostredkovateľom teda subjektom zmluvne spolupracujúcim so spoločnosťou ako sú prepravné a zasielateľské spoločnosti, IT správcovia databáz a pod.

Sprostredkovateľ: Slovenská pošta.

Beriete na vedomie, že Vaše práva pri spracúvaní osobných údajov ako dotknutej osoby upravuje § 28 a nasl. zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti od spoločnosti vyžadovať informácie, odpis a opravu jej osobných údajov spracúvaných spoločnosťou.

Účel, spôsob, právny základ a podmienky spracúvania a získavania osobných údajov:

- registrácia užívateľov, vedenie databázy registrovaných užívateľov,
- spracovania objednávok, informovania užívateľov o stave objednávok a vedenia účtovných a iných dokladov spojených s vybavením objednávky,
- vystavenie daňového dokladu, faktúry a dodacieho listu v IS účtovnej agende prevádzkovateľa,
- komunikácia s dotknutou osobou (zákazníkom) telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty v súvislosti s vybavením objednávky a doručením tovaru, prípadne s riešením reklamácie
- poskytnutie osobných údajov sprostredkovateľovi výlučne pre účely identifikácie dotknutých osôb (zákazníkov) pred odovzdaním tovaru sprostredkovateľom prostredníctvom telefonického kontaktu a následné doručenie tovaru
- vedenie používateľských účtov, ktoré obsahujú osobné údaje, ktoré môže dotknutá osoba (zákazník) aktualizovať alebo písomnou žiadosťou požiadať prevádzkovateľa o aktualizáciu osobných údajov, prípadne o likvidáciu osobných údajov v prípade, že účel spracúvania sa skončil, došlo k porušeniu zákona alebo ak je predmetom činnosti prevádzkovateľa priamy marketing. 
- evidencia a uchovávanie osobných údajov pre účely prípadných reklamácií
Zakliknutím políčka „Súhlasím so zasielaním noviniek“ v Registračnom formulári a v súlade s § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov udeľuje zákazník spoločnosti svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov uvedených v Registračnom formulári ako aj údajov o nákupoch počas celej doby platnosti súhlasu na účely zasielania ponúk tovaru a služieb a informácií o rôznych akciách poštou, emailom alebo SMS správou.
Svoj súhlas môže zákazník kedykoľvek odvolať, stačí ak svoje rozhodnutie písomne oznámi na adresu prípadne emailom.
Po ukončení platnosti súhlasu, po odvolaní súhlasu a po ukončení účelu spracovania budú  osobné údaje bezodkladne zlikvidované.

Prevádzkovateľ chráni spracúvané osobné údaje pred ich poškodením, zničením, stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a sprístupnením v uzamykateľnej miestnosti, a heslom. Chráni ich pred poskytnutím alebo zverejnením ako aj pred akýmikoľvek inými neprípustnými spôsobmi spracúvania. Prevádzkovateľ zachováva mlčanlivosť o osobných údajoch, ktoré spracúva. Prevádzkovateľ získava osobné údaje výlučne na vymedzený alebo ustanovený účel a je neprípustné získavať osobné údaje pod zámienkou iného účelu spracúvania alebo inej činnosti. Prevádzkovateľ zabezpečil, aby sa spracúvali len také osobné údaje, ktoré svojím rozsahom a obsahom zodpovedajú účelu ich spracúvania a sú nevyhnutné na jeho dosiahnutie.

Prevádzkovateľ získava osobné údaje v informačnom systéme prostredníctvom počítača úplne automatizovanými prostriedkami na základe registrácie zákazníka pri objednávaní tovaru, so súhlasom dotknutej osoby.

Iným subjektom osobné údaje prevádzkovateľ neposkytuje a ani nezverejňuje.

Orgány dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 820 07 Bratislava 27

Úrad na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, Bratislava

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

REKLAMAČNÝ PORIADOK

 (podľa ustanovení § 612-627 Občianskeho zákonníka a zákona č. 250/2007 Z.z.)

I. všeobecné ustanovenia

1. Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez závad, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.

2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaná vec pri jej prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. 

Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. 

3. Vlastnícke právo kúpenej veci prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia danej veci. Pri samoobslužnom predaji dochádza k prevodu vlastníckeho práva ku kúpenej veci okamihom zaplatenia kúpnej ceny za tovar.

4. Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia veci. 

II. Lehoty na uplatnenie reklamácie 

1. Všeobecná záručná lehota je 24 mesiacov a začína plynúť odo dna prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použitie (expiračná doba), záručná lehota sa nekončí pred uplynutím tejto lehoty.

2. Ak sa na predávaný tovar vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 24 mesiacov, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky.

3. Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú. 

4. V prípade ak ide o výrobok, ktorý je vyrobený v zahraničí a posúdenie oprávnenosti reklamácie si vyžaduje stanovisko výrobcu, môže byť lehota na vybavenie reklamácie predľžená o ďalších 30 dní.

III. Miesto uplatnenia reklamácie 

1. Miestom uplatnenia reklamácie je miesto, kde bol tovar zakúpený. V prípade internetového obchodu je miestom reklamácie miesto umiestnenia predajne uvedenej na internetovej stránke. Kupujúci je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu bez zbytočného odkladu po prejavení sa vady u predajcu.

Kupujúci pri uplatnení reklamácie musí predložiť doklad o kúpe výrobku a príslušenstva k ošetrovaniu výrobku, ak to povaha výrobku vyžaduje. 

Ak je tovar naďalej používaný kupujúcim s vadou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť, nemusí byť reklamácia predávajúcim uznaná. 

2. Predajca vystaví kupujúcemu reklamačný list, v ktorom uvedie druh tovaru, kedy bol zakúpený, jeho cenu, rozsah vady, dátum vystavenia reklamačného listu a kupujúci svojim podpisom potvrdí odovzdanie reklamovaného tovaru.

3. Predávajúci prostredníctvom svojho zodpovedného pracovníka do 3 pracovných dní určí, či je vada odstrániteľná alebo neodstrániteľná.

4. Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie, ak zákon neustanovuje inak. 

IV. Odstrániteľné vady 

1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená a predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

2. Za odstrániteľné vady sa považujú vady tovaru odstránením ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti tovaru.

3. V prípade, že predávaná vec ešte nebola použitá môže kupujúci požadovať výmenu tovaru. To isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti veci, ak sa vada týka len tejto súčasti.

4. Predávajúci má právo možnosť namiesto odstráneni vady vymeniť vadnú vec za vec bez vady.

5. Ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže vec pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

6. Doba od uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady až po doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

V. Neodstrániteľné vady 

1.  Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

2. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno vec používať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupen a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a možnosti jeho ďaľšieho užívania.

ORGÁN DOZORU:

SOI, Krajský inšpektorát, Prievozská 32, Bratislava

POUČENIE K ODSTÚPENIU OD ZMLUVY

Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy  uplynie po 14 dňoch odo dňa prevzatia tovaru.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom). Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je k dispozícii na našej stránke v sekcii Návody a formuláre. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy spolu s vráteným tovarom. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

UPOZORNENIE:

Zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.“

 

OGM1Y